۱۳۹۰ فروردین ۱۱, پنجشنبه

مشکل اسکایپ چیست؟

چند روزی است که تعدادی از تامین کنندگان سرویس های اینترنت(ISP) و شرکت های سرویس دهنده ADSL  در ایران با مشکلی مواجه شده اند و کاربران  اینترنتی که از نرم افزار Skype استفاده می کنند  با مشکلات زیادی مثل باز نشدن نرم افزار اسکایپ ، خروج ناگهانی از برنامه مواجه شده اند.
خب به نظر شما چه اتفاقی داره می افته؟
آیا شرکت های فروشنده و تامین کننده اینترنت مشکل دارند؟
در تامین پهنای باند و فروش اینترنت، از برو بچه های واحد فنی پیگیر اوضاع شدیم تا بتونیم جوابی برای مشتریان خود داشته باشیم.مشتریانی که می تونم به جرات بگم بیش از ۵۰% اونها از امکانات skype استفاده رزانه می کنند.افرادی که حتی سرویس ADSL  و اینترنت پرسرعت را صرفا برای این امکان skype  در برقراری تماس رایگان و حداقل ارزان با فرزندان ، دوستان و شرکای کاری خود در گوشه و کنار دنیا ، خریداری نموده اند، با این تفکر که این اشکال از سوی سرویس های ماست و فلان شرکت به راحتی وارد skype شده و هیچ مشکلی برای کاربرانش وجود نداره با ما تماس می گرفتند و اعتراض خودشونو اعلام می کردند.
خلاصه سرتونو درد نیارم پیگیری ما از دیتا مخابرات ، بخش فنی شرکت خودمون ، شرکت همکار به هیچ نتیجه ایی نرسید، در آخر در یک ارتباطی که با بخش فیلترینگ مخابرات برقرار شده بود متوجه شدیم که مخابرات درحال بستن سرویس skype بروی تمامی IP های ایران می باشد.!!!!! و تا اواسط اردیبهشت ماه پورت های مربوط به سرویس skype بروی تمامی شرکت های سرویس دهنده بسته خواهد شد.؟؟؟!!!!

به نظر شما علت این مسئله چیست؟و چرا مخابرات ایران به دنبال فیلتر کردن skype است؟
شما فکر می کنید دلیل چیه؟
-          آیا به دلیل امکاناتی است که شبکه های BBC و VOA برای برقراری ارتباط راحت تر با بینندگان و دعوت شدگانشان از اون استفاده می کنند؟
-          آیا کسانی دوست ندارند مردم با فرزندان، دوستان و افرادی که دوست دارند بدون دردسر ارتباط صوتی برقرار کنند؟
-          آیا با توجه حجم روزافزون استفاده از سرویس Skype در ایران درآمد مخابرات ایران از تماس های خارج از کشور کاهش یافته؟
-          آیا ما هم مثل  برخی ازشرکت های مخابراتی عربی داریم مثل همیشه از خودمون بی ظرفیتی نشون میدیم؟
-          به نظر شما سرویس اسکایپ برای مخابرات ایران یک تهدیده؟
-          چرا هیچوقت یه سازمان عریض و طویل مثل مخابرات ایران بلد نیست از یک تهدید یه فرصت ایجاد کنه؟؟؟

4 نظرات:

Mahdi گفت...

skype filtere va ba VPN rahat baz mishe

shahin گفت...

are ba VPN baz mishe

Unknown گفت...

dar bargharariye Skype call va chat hatman bayad az VPN estefadeh besheh;ba DSL por sorat va VPN estefadeh az skype hich moshkeli nadareh...

Unknown گفت...


با سلام خدمت دوستان عزیزشما برای حل شدن مشکل Sign In شدن در اسکایپ (اخیرا) کافیست وارد تنظیمات شوید و از منوی Advanced سپس connection تیک .... Use Port 80 And 443 را بردارید ( یا اگه باز قطع شد تیک upnp را نیز بردارید). سپس skype را بسته دوباره باز کنید می بینید که مشکل رفع شدن و برای همیشه در اسکایپ هستید و قطع نمی شود

ارسال یک نظر