۱۳۹۰ فروردین ۱۲, جمعه

بيل کلينتون رئيس جمهور سابق آمريکا: ما ايران را از داشتن دمکراسی محروم کرديم

 "ايران موردی کاملا متفاوت دارد. داستان اندوهبار اين کشور در واقع از دهه ۱۹۵۰ آغاز شد که آمريکا، دولت دکتر مصدق را که براساس دمکراسی پارلمانی توسط مردم ايران برگزيده شده بود سرنگون کرد و شاه (محمدرضا پهلوی) را به ايران باز گرداند. شاه نيز توسط آيت الله خمينی سرنگون گرديد و در نتيجه ما به آغوش صدام حسين افتاديم. اکثر اعمال فجيع صدام حسين در دهه ۱۹۸۰ با آگاهی و حمايت کامل آمريکا صورت گرفت. ما ايران را از دمکراسی پارلمانی در دهه ۱۹۵۰ محروم ساختيم."

وی افزود: "حداقل اين اعتقاد من است. من ميدانم که گفتن اين موضوع از جانب يک آمريکائی پسنديده نيست اما من هنگاميکه محمد خاتمی به رياست جمهوری برگزيده شد در اين مورد عذرخواهی کردم و علنا اذعان داشتم که آمريکا باعث سقوط دکتر مصدق شد اين واقعيت است و از بابت آن پوزش طلبيدم."

1 نظرات:

Unknown گفت...

شوربختی اینجاستکه در برابر یک آخوندی برای این کار زشتِ سیاستِ آمریکا پوزش خواسته است که خود این آخوند و دار و دسته اش دشمنان خونین دکتر محمد مصدق و هر ایرانی ِ میهن پرستی بوده و هستند و در سال 1332 رهبران همین آخوند مزدور انیرانی مانند آخوند ابوالقاسم کاشانی و بهبهانی، فلسفی و شمس قنات آبادی ووووو با جاسوسان انگلیس و آمریکا در براندازی ِ مصدق همکاری داشته اند!

ارسال یک نظر